Isnin, 12 Disember 2011

assignment==>> muzium paddy

Assalamualaikum...

Hyee22...elLoo0ooww...22...
ok sebelum itu aku nak minta maaf sangat2 la kat blog aku ini... aku dah jarang sikit nak updated2 ni...
but at least aku tak de la sampai berbulan meninggalkan kau wahai blog ku...kau sentiasa di hati ku...wah cewaaahhh2.. ayat berjiwang la plak..

sebenarnya aku nak updated  story pasal ini tapi di sebabkan line kat sini agak kelam kabut sikit sebab budak-budak sibuk nak add/drop jadual depa semua tu..aku punya dah siap awal2 dan ini menunjukkan aku seorang yang cepat bertindak.. ok aku puji diri sendiri.. abaikanlah yew..!!! haha.. .so, agak terbantut la sikit..  bukan sikit tapi terlampau banyak aku nak updated , nak buat assagment , nak berfacebo0o.. (ni sudah menunjukkan bahawa aku tak kan buat satu kerja saje.. huhuuu ).. semalam aku dapat line pon kul 12 lebih..ok.. pulul12 lebih...!!! enta apa dorang buat sampai line begitu lembab... makan kew??? dan secara tiba2 la secara automatik aku jadi seorang insan yang tak berapa nak betul semalam @ m e r e n g .. !!! (motifnya -->> tak tahu nak buat apa...)

kerja yang aku lakukan ketika diriku dalam waktu sedemikian..

  • aku kacau orang sebab tak ada orang nak kacau aku.. time aku free time tu la tak ada orang nak pedulikan aku...waaa..~ jadi aku lakukan misi untuk kacau orang.. insan yang tak bersalah menjadi mangsa..ok aku tahu aku tak patot buat macam itu.. huhuuu... tapi apa yang aku boleh cakap.. Padan muka korang..!! haha... terdapat mangsa-mangsa yang telah aku miskol semalam termasuklah roomate aku sendiri..wee..aku turut melalak seseorang.. yang pasti aku melalak lagi best dari kucing gatai dok mengiauu-giauu.. ok tak ada kaitan pon.. huhuu...macam-macam lagu aku nyanyi la semalam.. jadi ini dah terbukti bahawa aku suka menyanyi... hahaha

come back to story yang aku nak update sepatotnya..  group aku ada buat present about Muzium Padi di Kedah hari tu.. pada 18 november aku dengan team group aku buat reseach kat muzium.. so , thanz pada member aku sakinah sebab sudi jadi drebar untuk kami walaupon agak terpesong sedikit perjalanan kita @sesat.. haha.. tapi dia memang drebar yang the best.. teror drift gitu.. hahaha.... jadi present semalam tak banyak komen dari lecturer sangat la..tenkiut to hema coz your present is the best.. (=   (ok aku just jadi model dok ngadap kat depan komputer control the slide... heee....)

info tentang Muzium Padi..
  • terletak di Gunung keriang , Kedah... kos pembinaan RM2.7 juta .. keluasanya 12000 meter dan ketinggian 20.5.. mempunyai 3 tingkat..
  • dirasmikan oleh KDYMM Tuaku Sultan Haji Abdul Halim Muadzam Shah pada 12 oktober 2004 bersamaan 27 Syaaban 1425. Muzium ini merupakan satu-satu muzium padi di Malaysia dan yang ke-4 di dunia selepas Japan , Germany dan Philippines
  • mempamerkan sejarah-sejarah penaman padi , alatan-alatan tradisional ,jenis-jenis padi , makanan dari penghasilan padi  dan terdapat lukisan mural yang sangat cantik yang mempamerkan kehidupan penduduk petani.  serius memang cantik dan nampak macam realiti lukisan mural ini
so, kalau korang nak tahu lebih lanjut pergi melawat Muzium padi ini.. murah jew just Rm3.00 untuk dewasa , Rm1.00 untuk budak dan kamera Rm2.00.. kita kan masyarakat timur yang tiap-tiap hari makan nasi.. jadi apa salahnya kita sendiri melihat sejarah dan pemprosesan padi ini...

so, jom kta tengok keistimewaan muzium ini..






group members


~hema , aku , hani..~




vidoe yang kitaorang buat untuk present.. ===> credit to Hema..