Rabu, 15 Jun 2011

Malu atau menyesal???

Assamualaikum



Jika di beri pilihan..pilihan mana yang menusuk hati untuk memilih?? MALU ATAU MENYESAL???


Jikalau malu menjadi pilihan...

Sememangnya jika sesuatu tindakan di lakukan dan akan memalukan kita..kita akan berfikir
"dimana aku nak letak muka ini???aku malu lah nak berhadapan dengan dia!!!aku malu dengan semua orang!!!aku malu dengan diri aku sendiri!!!"
inilah dialog yang akan merempit di tempurung kepala kita jikalau malu menjadi pilihan hati...


Jikalau menyesal menjadi pilihan...
Sememangnya jika kita tidak melakukan sesuatu tindakan yang dan perasaan menyesal akan menusuk di dalam diri..kita akan berfikir..
"kenapalah aku tak lakukannya sebelum ini..kenapa aku tak ambil tindakan..kenapa aku biarkan sahaja..ya, Allah menyesalnya aku..bodonya aku!!! (ops maaf kata kasar sedikit..baru taw diri bodoh..hee..~ )

jadi apa pilihan yang akan memenangi hati kam00oo??
malu atau menyesal??


renungan dari pihak gurl Eda :

malu itu hanya sementara kerana semakin lama semakin ia akan hilang jua.."kau blah jua"...perkara malu itu akan ketinggalan zaman dek peredaran masa..seperti pengunaan public phone yang telah berkurang dek digantikkan dengan penggunaan handphone..hee..~




manakala


penyesalan akan menyelebungi  hidup anda.. " jangan biarkan hidup anda di selebungi  penyesalan.."....anda akan menyesal..penyesalan akan tertanam dalam hidup kam0o seperti telur yang bermakna bagi kam0o pecah mesti menyesal sebab tak jaga dengan elok-elok..hee~




apa lagi gorenglah...hahahahak...membazir tu...goreng pon sodap..hee...~