Khamis, 27 Disember 2012

Kasih Sayang mak vs CRT

Assalamualaikum...

kasih seorang ibu sememang tidak dapat dinilai dan tidak boleh di beli di mana kedai or nak ugrade sikit mana2 pasar raya la.. igat tu..! kasih sayang ibu ,, kita semua kena tahu menghargai.. Mereka yang mengandungkan , menyusukan , menjaga kita.. okie time i tulis entry ini sememangnya aku jauh dari mak aku dan sangat merinduinya.. Tak sabar nak balik.. Cewwahh macam dok kat oversea plak.. haha... Dalam Malaysia jew pon.. 10 jam perjalanan sampai la rumah.. wee..~ 

Saya sayang mak saya walaupon mak saya seorang yang sangat proaktif terhadap anak2nya ,, sangat melindungi anak2nya sampaikan sehari lebih 5 kali dia akan saya.. Korang ade? hahaha...Dan aku tahu itu semua sebab dia sayangkan anak2nya.. Tapi biasalah kekadang tu aku terasa macam ..... errr... tapi aku tahu mak mana tak sayang anak2 oiii...Sedangkan haiwan pon sayangkan anak2 mereka..."kalau kes buang bayi itu",,cerita laen erkk..." heeee...


Then, tetibe 2 hari yang lepas.. Seperti biasa mak akan kol..  and tanya "kak , kak pakai CRT ke?" so, "Aah la mak..dapat free lor..".. lebih kurang macam ni la perbualan kami.. Macam biasa mak akan kol lagi selepas tu... Secara tiba2 mak tanya "kau pakai CRT apa ni? " "Mak tak suka CRT ini ..! " Then aku pon pelik aik ! apasal plak mak tibe2 mengamuk pasal CRT ni..! Yewla aku tak tahu pon CRT apa coz aku hanya tahu melalui meseg maxis.. Dapat free CRT.. Dah la time mak ngamuk tu ,, aku tengah tidor.. zZzzz.. krooh2.. So, terpingga2.. HAH ! apasal plak dengan CRT ini sampai mak ngamuk n meseg suruh delete.. Something wrong Somewhere ke ? (sambil menatap handpon) huhu..


Meseg dari mak tersayang... 



Apalagi bangun je tidor ,, aku suruh member kol saya immedietly tu.. Nak tahu lagu apa.. then termuncul lah lirik ini dalam handpon ..



"So, i croos my heart, and i hope to die

That i'll only stay with you one more night
And i know i said it a million  times 

But i"ll only stay with you one more night
Trying to tell you no.. "




Apalagi buka laptop,, terus search kat youtube lagu CRT saya.. cari 2 punya cari rupanya lagu MAROON 5 ,, One More Night..







So, terpaksalah meminta bantuan adik untuk explain tentang lagu ini.. Biasalah kalau bab lagu inggeris ni adik  memang expert la..hee.. So, Alhamdullilah kes CRT pon dah settle.. Nampakkan hanya disebabkan satu CRT dan satu ayat ( warna hitam yang bold ) je seorang ibu boleh risaukan anak dia.. Betapa kuatnya kasih sayangg ibu terhadap anak2nya sehinggakan mak siap kirim kat my sedara tolong kasi buah-buah dari sana sebab takut nanti aku kempunan.. hahahaha... Biasa la kalau musim buah ,, kompen tak sempat aku balik gondol terus pokok.. hahaha... Walhal kat sini pon musim buah2an.. heee.. Tapi ada perbezaan kot.. Buah2an kat tempat sendiri tak sama buah2an kat tempat orang.. Lain kenikmatannya.. Tapi lagi nikmat kalau kita makan dengan orang yang tersayang kan kan kan.. hehe... Oleh itu , hargailah apa yang ada ,, sayangi la mereka yang ada sisi ,, kerana merekalah pelengkap hidupmu.. 


cauuu..! nak makan buah2an dari kampung.. weee~ (=



special deliver buah-buahan dari kampung.. weee ~